Om en klump i magen

Vaknade som vanligt tidigt trots att jag är ledig idag. Typiskt medelålderstecken vill en del påstå. Om det är så så är jag grymt nöjd med att vara medelålders. Det gör att när resten av familjen börjar vakna till liv är jag redan hemma från dagens första hundpass. 🙂

Idag hade jag tänkt igenom vad vi skulle träna på. Ritat upp några enkla kombinationer. Funderat ut vilka kriterier jag ska hålla på.

Precis som tidigare så är mitt mål att vi ska öka farten. Jag vill få till ett släpp och ett hindersug. De här enkla skisserna hade jag med mig.

                                              

Så här såg det ut när vi körde kombination tre. Jag placerade belöningen efter tunneln. Vi plussade på med ett däck också.

Här uppfyller vi inte kriterierna tycker jag. Han har inget eget sug utan springer bara bredvid mig. Så gör om, gör rätt! Den här gången fick vi draghjälp. 🙂

Så ska det se ut!

I dagens plan ingick också att träna staket. Det har vi gjort alldeles för lite. Fick tips och ideér från det här blogginlägget http://memmeli.wordpress.com/2012/05/17/dagens-tips-grundtraning-av-staket/ på hur jag kunde göra.

Gick väl helt ok tycker jag. Belöningsplaceringarna är väl inte 100%-iga kanske, men rätt ok tycker jag.

Men sedan kommer den. Klumpen i magen. Får liksom en snilleblixt tycker jag. Ska minsann köra säcken idag också. Den är i och för sig blöt efter gårdagens spöregn. Men idag skiner solen och det är varmt och skönt. Sedan är det ju tävling på söndag och det här är sista träningspasset före tävlingen. Så det vore ju kanon att dra en eller ett par fina fartfyllda varv genom säcken så vi är riktigt laddade inför tävlingen. Holy mackadoly! Vilken katastrof.

Så här får man inte avsluta ett träningspass. Och absolut inte om det är sista passet innan tävling. Så gör om och gör rätt igen! Tur att man har bra träningskompisar. 🙂 Min lilla vita har nämligen en liten perversion. Han går igång på Mallar och BC som springer snabbt genom tunnlarna så det riktigt smäller i dom. Så den här skönheten fick agera förlöpare.

Och nu blev det fart på honom. Vågade mig bara på ett varv så att vi slutade träningspasset med en omgång där han hade rätt attityd. Men trots det. Klumpen i magen finns kvar. Hur ska det gå på söndag? Har vi fått tillbaka problemet med säcken?

Kommentera

