Om tävlingsnerver

Idag var det återigen dags för team S&M att ställa sig på startlinjen.

Vi hade fyra lopp att avverka. Ni som läst inlägget Om mål vet att jag i år har som mål att träna på att tävla. Tjena mittbena. De sista veckorna och dagarna har mina träningskompisar plockat pinnar i samma takt som musteriet i Kivik plockar äpplen på hösten. Och då vaknade den lilla reptilhjärnan till liv. Det vore väl sjutton om inte vi också skulle kunna plocka pinnar! De här tankarna ställer till det lite grann kan man säga. Tex fick jag en akut känsla av magsjuka under banvandringen som även satt i när vi stod på startlinjen.

Självklart skulle detta storslagna lopp där vi kniper vår första pinne filmas. Det jobbet sätter jag lillmatte på. Hon som är roligast i världen att leka med! Eftersom hon är duktig på att filma funderar hon ut var hon ska stå för att få så bra kameravinkel som möjligt. Självklart väljer hon att ställa sig vid slalomet. För det vet hon att ett felfritt snabbt slalom har hög status i mammams värld.
Så här blev resultatet när reptilhjärnan ryckte in.

http://www.youtube.com/watch?v=BiWwOrEC-RU
Not so good kan man säga!

Fördelen med att vi diskade oss var att som i ett trollslag försvann all nervositet. Reptilhjärnan kopplades bort och plötsligt kunde jag återigen tänka logiskt och förnuftig. För vi är ju inte där ännu. Att plocka pinnar kommer småningom. Det vet ju både ni och jag att vi har lite som vi ska öva mer på innan det rimligtvis kan bli lite plockepinn.

Och de andra tre loppen som skulle göras idag gick strålande. Ingen pinne, men fina lopp. Och jag är så glad och nöjd med min lilla vita som sköte sig så fint. Dessutom hade vi sällskap av våra härliga träningskompisar. Vi fick idag glädjas med flera av dom som plockade sina sista och första pinnar. Och jag vet att de någon dag kommer glädjas med mig när jag och min lilla vita tar en pinne. 🙂

Kommentera

