Om en vanlig tisdag

Det underbara sommarvädret håller i sig. Den lilla vita har haft förmånen att få vara utomhus hela dagen eftersom han varit på dagis. Själv har jag haft förmånen att inte bli utsatt för risken att utveckla malingt melanom eftersom jag  jobbat hela dagen. Och kvällen har jag tillbringat i klubbstugan på möte inför helgens stora tävling. 🙂

Eftersom hela familjen ska delta som funktionärer på tävlingen var barnen med på mötet ikväll.Såg min chans att träna hindersug. Så efter mötet fick de snabbspringande barnen dra kaninskinnet som han fick jaga längs marken. Gick kanon! Får till ett jättefint släpp på honom när jag får lite draghjälp. Har lite att klura på hur jag ska kunna träna på släppet när jag är själv. Någon som har en bra idé så tar jag tacksamt emot den!

Väl hemma igen var jag och lillmatte sugna på att träna lite trix med honom. Vi har en hel del tricks som vi tränat in sedan tidigare men som behöver befästas. Idag ville vi träna in ett nytt trix också. Vi ska lära honom att hålla upp ena framtassen och hoppa fram på tre ben. Tänkte ni skulle få följa hur vi gör när vi tränar in det. Får se om vi lyckas. 🙂

Bjuder på lite filmer på de trix vi tränade på idag.

 

2 thoughts on “Om en vanlig tisdag

Kommentera

