Om en reflektion

Ledig från jobbet idag igen! Ja jag vet, jag har det bra. 🙂
Idag är en sådan där fixar dag. Ni vet när det ska städas och tvättas och uträttas ärenden. Men som tur är så har jag min lilla vita. Och det förstår ju alla att han inte kan sitta hemma en hel dag och bara glo på mig när jag far runt som ett jehu. Exakt. Bästa skälet för att få komma ut och njuta i det fina vädret är han.
Så efter lite hemmafix gav vi oss iväg till klubben. Återigen stod det grundträning med hindersug i planeringen. De här kombinationerna körde vi idag.

20120525-124415.jpg

20120525-124429.jpg

20120525-124442.jpg
Jag måste säga att jag är jättenöjd med dagens pass. Använde belöningsskål med godaste godiset efter raksträckorna och jaga kaninskinn i rundbanan. Tänkte på tipset jag fick på kursen i onsdags. Att i tanken använda armen bakom rumpan på honom och liksom trycka fram honom. Det kändes som att han ökade farten och trycket. Idag var jag duktig på att hålla mig till korta intervaller. Max fyra gånger på varje station med en vila emellan. Så idag bröt jag innan han hade tröttnat.

Därefter gick vi en härlig runda i Bokhultet. Så vackert så här års. Under promenaden kom jag på en ganska smart grej. Tycker jag själv i alla fall. 🙂 Det här har säkert de flest redan kommit på. Nämligen att jag under promenaden tog föshanden bakom rumpan och i tanken tryckte honom framåt. I samma stund som han ökade farten kastade jag en belöning framåt. Det funkade superbra.

20120525-125733.jpg

20120525-125759.jpg

När vi gick där på promenaden så började jag fundera på vad vi gjorde förra året jag och min lilla vita. Och då mindes jag att jag för ett år sedan skulle kunnat ge nästan vad som helst för att få en hund som jobbar så bra med mig som Milou gör idag. För ett år sedan hade jag en hund som bara ville nosa och springa iväg och göra annat när vi skulle träna. Tänk vad långt vi har kommit ändå jag och min lilla vita. Nu är det upp till mig hur långt vi ska komma. För Milou är villig att jobba hårt. Ska bli spännande att se var vi står nästa år vid den här tiden. Tänk om vi då har full fart på banan. Idag skulle jag kunna ge vad som helst för att få en snabb hund på banan. Vi får se om jag lyckas. 🙂

Kommentera

