Om en tävling

Idag kl 05.30 gick startskottet för Växjö Brukshundsklubbs tvådagarstävling i agility. Eller snarare gick startskottet för mig då. Det var nämligen då väckarklockan ringde. Kl 07.00 var det samling på klubben för oss funktionärer och kl 09.30 gick startskottet för våra tävlande. Men som tur är för alla skotträdda hundar så är det bara ett mentalt skott.

Min uppgift idag var att sitta vid datorn. Jag tycker jag själv att jag borde fått ett pris och gärna en rosett för väl utfört datorarbete. Alla siffror hamnade på rätt plats i alla klasser. Mycket nöjd med min insatts. 🙂

Jag är också mycket nöjd med mina övriga familjemedlemmar som varit med som hinderfixare och grillmästare.

Min belöning kom efter tävlandet var avslutat. Då fick jag nämligen äran att köra lite med en av Brainpools hundar på framhoppningsbanan. Oh My good! Snacka om ljuvlig hund. Vilket tryck hon hade under tassarna och ändå så fantastiskt lyhörd och följsam. Vilken känsla. Tänk när man är samkörd och synkad med en sådan hund. 🙂

Nu ska vi samla krafter ikväll för att göra ett lika bra jobb imorgon.

Tjingiling!

20120526-182426.jpg

Kommentera

