Om att gå i mål

Underbart! Nu är vi i mål med våran tvådagarstävling. Självklart är vi trötta. Ni vet så där härligt nöjd trötta som man blir när en stor anspänning släpper. Men trots tröttheten är det första vi nämner när vi samlar ihop oss efter att tävlingen är slut: Vilket datum ska vi köra tävlingen på nästa år?
Då inser man att de här människorna älskar agilitylivet lika mycket som jag gör.

Vi har fått se mycket fin agility i helgen. Flera av Svergies bästa ekipage har varit och tävlat hos oss. Men det finns också mycket fin agility även i klass 2. Det är inte alltid det snabbaste eller det felfria loppet som imponerar mest på mig. Den finaste agilityn tycker jag är när man ser hur lyckliga både hunden och föraren är när de får gå ut på banan och köra. Ren äkta glädje. Och så gillar jag när föraren visar hela världen hur mycket han/hon älskar sin hund oavsett hur det går inne på banan. Och det har vi fått se en del av i helgen. 🙂

Nu känner jag mig så oerhört inspirerad att träna, träna, träna så att vi också någon dag kommer upp i klass 3. Fick ett tips av Maria Melakari om den här länken http://silvia.trkman.net/. En sida helt i min smak. Så tack för tipset Maria!

Nu ska vi vila och mysa hela kvällen jag och min lilla vita. För trots att han inte har behövt prestera mer än några trix idag så tar det på krafterna att vara på en tävlingsplats i två dagar.

20120527-170713.jpg

20120527-170728.jpg

20120527-170738.jpg

20120527-170747.jpg

Kommentera

