Om baksmälla

Igår slog den till. Baksmällan. Jag har druckit ett glas vitt vin under de sista två månaderna så det går knappast att skylla baksmällan på för högt alkoholintag. Snarare på för högt rolighetsintag. 🙂

Sista veckorna har varit minst sagt intensiva. Ensamstående med tre barn, en hund och en katt eftersom mannen har varit på Öland och fixat fin fint badrum till oss i stugan. Varit iväg och tävlat, arrangerat en tävling (dock inte ensam), varit på föräldramöten och agilitykurser och agilitymöten på kvällarna och skött mitt jobb på dagarna. Bara roligheter alltså. 🙂

Men igår var jag dyngtrött redan när jag vaknade. Och trots ett kopiöst intag av kaffe på förmiddagen så vaknade jag aldrig riktigt till. Kändes som jag gick i sömnen hela dagen. Ni vet ögonlocken är så tunga så om man sitter stilla så bara faller de ner. Tog mig i alla fall genom dagen. Men när jag kom hem så landade jag i soffan och somnade som en stock. Sov så där underbart medvetslöst gott med Milou snarkandes i knävecken. Vaknade framåt kvällen av att kudden var alldeles blöt. Åt och somnade om. Tack och lov att min stiliga man var hemma och tog hand om markservicen. Förmodligen tyckte han inte att jag var lika attraktiv när jag sov som en stock med öppen mun. 😉

Är fortfarande lite trött och seg men betydligt piggare än igår. Idag ska vi ut på långpromenad jag och min lilla vita. Tar nog en runda upp till klubben och fortsätter med grundträningen. Behöver nöta lite slalomingångar. Och givetvis fart övningar. 🙂

20120601-120048.jpg

Kommentera

