Om en ohundig dag

Idag har det varit en ohundig dag för mig. I alla fall om man ser till hur mycket tid jag har ägnat åt min lilla vita. Men om man ser till hur mycket tid jag har ägnat åt att älta min brist på framgångar på agilitybanan så är jag väl uppe i ungefär den vanliga hunddosen även idag. 😉

Man hinner älta ganska mycket när man sitter i bilen till och från det stora varuhuset. Min stackars stiliga man har nog fått skavsår i öronen av allt mitt tjat. Vad gör jag för fel(smart att fråga en person som knappt vet vad som är fram och bak på en hund)? Är det så att vissa hundar är extremt svåra att träna upp till agilityhundar? Har jag tränat honom fel? Och framför allt. Du förstår väl att jag måste ha en hund till?!?

Och han svarar så gott han kan. Försöker stötta och trösta. Och lovar att vi ska ha en hund till. Nu tror jag att jag har ältat ur mig min frustration för den här gången. Nu är det dags att ta nya tag. Fokusera på det som faktiskt funkar. Våga tro på att vi en dag kan ge de andra en match på banan. Och glädjas åt att jag ska få chansen att träna upp ännu en hund. Och tänk så mycket han har lärt mig min lilla vita. 🙂

Idag blir det ingen träning på klubben. Vi kör några enkla hopphinder övningar hemma i trädgården ikväll när han börjar bli hungrig.

Imorgon ska ett gäng träningskompisar samlas och träna ihop på klubben. Ska försöka få ihop livet så jag kan vara med då. Han går ju igång bra på när snabba hundar tränar. Så det får jag se till att utnyttja.

20120602-160806.jpg

20120602-160836.jpg

20120602-160942.jpg

20120602-161010.jpg

Kommentera

