Om uppladdning inför en tävling

Om lite mindre än en vecka är det dags för oss att åka till Jönköping och tävla. Vi har tävlat så pass lite att vi ännu inte har någon rutin för hur vi bäst förbereder oss inför en tävling. Jag tror att det viktigaste för oss nu är att hitta en bra känsla i samspelet mellan oss. Därför tänker jag att vi den kommande veckan bara ska träna på sånt vi kan bra och strunta i att utmana oss. Efter Jönköpingstävlingen har vi ingen tävling inplanerad förrens i augusti. Så vi hinner träna på sånt som är svårt hela sommaren.

Idag var vi på klubben och tränade ihop med våra kompisar. Det är alltid trevligt och kul att träna ihop. Idag fick jag dessutom draghjälp genom säcken och tunneln med snabbspringande förlöpare. Får till en härlig attityd hos honom.

Men vi hade också lite dippar i träningen. Det var lite för mycket störning med traktorer som klippte gräs och korv som låg tappat på backen. Och då blir han så seg och tvärstannar och äter korv. Jag känner att jag har svårt att hantera de hopplöshetskänslorna som dyker upp när det här händer. Glömmer då att han precis varit supertaggad. Känns som att det aldrig kommer gå att få till en stabilitet där han inte bryr sig om allt annat runt omkring.

Så den kommande veckan ska träningen vara lätt. Störningarna ska vara minimala. Jag får behärska mig och inte åka upp och träna ihop med mina kompisar. För det blir lite för mycket  helt enkelt.Visst är det bra att träna med störning. Det behöver vi. Men den här veckan ska jag satsa på att bygga upp en go känsla med mina lilla vita. Jag vill känna mig nöjd när vi åker dit. Vi ska stå på startlinjen som ett team. Sen får det gå som det går. För efter den här tävlingen har vi hela sommaren på oss att öva och träna på allt det som är svårt idag.

Känns som en bra plan tycker jag. Det kör vi på!

Starka brudar. 🙂

 

Fin höjd på det hoppet.

 

 

 

Stans snyggaste rumpa!

 

Min fina lilla vita ❤

 

Förlöparen Bombo 🙂

Kommentera

