Om en förebild

Igår var det filmtajm. Och vilken film sen! Har inte hunnit smälta allt ännu. Måste titta på den fler gånger. Två timmar med massor av användbara tips och övningar för att öka farten. Jag gillar verkligen Silvias tankar om träning. Önskar så att jag sett den här filmen långt tidigare. Filmen jag pratar om är Ready, Steady, Go av Silvia Trkman.

Kände att det finns hopp för mig och min lilla vita. Vi har faktiskt gjort jättemånga bra saker inser jag. Men det finns mer att jobba med.

Självklart är det ganska omöjligt att rätt av kopiera Silvias träningsmetoder. Jag tycker att jag lägger mycket tid på vår träning. Men jämfört med Silvia är det nog som en piss i Nilen. Men som så mycket annat i livet får man göra ett hopkok av det man har lärt sig och anpassa det till sitt eget sätt.

Men det är en film jag varmt kan rekommendera. Faktiskt oavsett vilken nivå man är på så är jag säker på att det finns mycket att hämta. Borde vara en obligatorisk film för alla nybörjare inom agilityn. För som hon säger, agility is just another trick 🙂

Ska bli så roligt att lägga upp sommarträningen nu. Bra att vi inte har några mer tävlingar inplanerade nu. I sommar ska vi leka och träna. Riktigt roligt ska vi ha jag och min lilla vita 🙂

20120605-122013.jpg

Kommentera

