Om sista tävlingen

Ja inte för alltid förstås. Bara för den här säsongen. I augusti ska vi stå redo på startlinjen igen.

Hur gick det då idag? Det svaret kan bero på vem man frågar. Frågar man tex min lilla vita är jag ganska säker på att han tycker att jag skötte mig skapligt. I alla fall i första loppet. I det andra loppet tyckte han att jag var rätt dum i huvudet som ville få honom att springa genom säcken när den var både blöt och lerig. Och det höll jag faktiskt med honom om. Så vi struntade helt enkelt i den och sprang mot första bästa hopphinder. Vilket förträffligt nog också var det sista så att vi kunde käka lite köttbullar istället.

Det där med att springa i lera det är inte riktigt min lilla vitas grej. Och att dessutom ställa ut en rolig gubbe mitt på planen är ju också väldigt konstigt.

Däremot när vi kom hem till våra vanliga hinder blev han väldigt sugen på att springa och hoppa. Men det är klart, här hemma har vi ju inte precis en leråker som man måste springa i 🙂

Men hon som håller i kopplet var trött ikväll. Så leka agility får vänta. Åtminstone tills imorgon. 🙂

 

3 thoughts on “Om sista tävlingen

Kommentera

