Om pinnekaka

Ikväll hade vi agilitymöte på klubben. Det känns nästan som att åka på fest när man ska dit. Förväntans full och glad. Samtidigt som man slipper snoffsa till sig. För när man ändå är på klubben vill man ju så klart passa på och dra några repor bland agilityhindren också. Och då passar det liksom inte att komma i kort kort och pumps. 🙂

Extra kul var det idag tyckte jag eftersom det var en annan Jack Russell där och tränade med min agilityfröken när jag kom dit. Vet inte varför, men jag tycker alltid det är extra spännande att se en hund i samma ras köra. Tycker ni också det?

Min lilla vita har numera fått smeknamnet Filosofen. Tycker det beskriver hans personlighet väldigt bra. 😉 Men det vet i sjutton om det är ett rättvist smeknamn när vi är på agilityplanen. Idag hade han fin fart och jag fick minsann springa på så mycket jag orkade. Men jag saknar fortfarande det där extra trycket. Det känns inte som att han ger allt. Men supernöjd är jag med att han inte hade nosen i backen en enda gång trots att det låg tappat godis på marken! Det var också ett par löptikar där som han inte brydde sig ett enda dugg om. Duktig pojk! Och duktig handler som hade vildsvinsklöv inslagen i en gammal strumpa med en pipleksak i, fastbunden i ett snöre som belöning. Jomenvisst bästa belöningen ska det vara. 🙂

Och mötet gick också bra. Vi är alla ganska babblig så det tog sin lilla tid. Men resultatet blev bra. Mycket roligt jobb har vi framför oss. Så himla kul att det går så bra för vår agilitysektor på alla plan.
Dessutom fick vi pinnekaka. Det är nämligen så att om man plockar en pinne så får man bjuda på kaka. Så Tack Millis! Enda fördelen med att inte plocka några några pinnar är att man slipper baka. ;-)Tror minsann att vi fått pinnekaka på alla möten vi haft sista tiden.

Och så fick vi lite inside information från SM. Jomenvisst vår bästa Kristina Myrefelt har varit där och tävlat i helgen. Hur coolt som helst att känna ett elitekipage om ni frågar mig. 🙂

Nu tar vi sommarlov och träffas i augusti igen. Kommer sakna er mina bästa agilitynörd kompisar!

Imorgon börjar semestern. Fem härliga veckor på Öland. Tyvärr är inte nätuppkopplingen den bästa på norra Öland så vi får se hur många inlägg det blir här.

20120619-213636.jpg

Kommentera

