Om drömmar och längtan

Ibland känns det nästan förbjudet att längta och drömma. Som att man inte är nöjd med det man har. Som att man inte tillräckligt mycket älskar och uppskattar det man har. Men så är det verkligen inte. Jag drömmer och längtar inte efter en ny hund för att jag inte uppskattar och älskar den hund jag har. Jag längtar efter en ny hund för att det kommer ge mig nya utmaningar. Det kommer utveckla mig som hundtränare och människa att få träna och leva ihop med en ny hund. Hoppas så att det finns en liten snabb, samarbetsvillig liten sheltie till mig i slutet av året.

Nu ska jag skryta lite. 😉 Även om vi inte har några meriter på banan jag och min lilla vita så tycker jag att vi har kommit jättelångt. Och varit jätteduktiga. För när vi började vårt gemensamma liv för tre år sedan så kunde jag absolut ingenting om hundar. Och min lilla vita kunde absolut ingenting om människor. Och han var ingen enkel hund att börja med. De flesta som träffade oss när han var liten skakade på huvudet och tyckte att vi nog tagit oss vatten över huvudet. Men eftersom jag är lite envis och har väääligt svårt att erkänna att jag nog har gjort fel så var det bara att bita i det sura äpplet, kavla upp ärmarna och hugga i. Det ligger otroligt mycket jobb bakom det vi har idag jag och min lilla vita. Men så här i efterhand kan jag säga att det varit värt allt slit. Så även om vi inte kommer få några meriter på banan så är jag sååå nöjd. Och eftersom vi är lite envisa jag och min lilla vita så kommer vi inte ge upp i första taget. Vi är faktiskt ganska lika så 🙂

Här är dagens roliga bana. 🙂

20120628-201544.jpg

Kommentera

