Om skynda sig genen

Efter att ha levt ihop med min man i snart 20 år fått tre barn, en katt och en hund är jag övertygad. Övertygad om att det är genetiskt betingat om man kan skynda sig. Man kan säga att det finns två läger i vår familj. Ett läger som har genen och ett läger som saknar genen.

Oturligt nog har min lilla vita och jag hamnat i varsitt läger. Ju längre tiden går så blir han allt mer lik sin husse. Hur kunde det bli så? Jag tror aldrig jag har sett varken mannen eller hunden lägga benen på ryggen och verkligen skynda sig. Nu skulle man ju kunna tro att jag därmed har gett upp tankarna på att min lilla vita ska bli en agilitystjärna. Men nej då. Den långa stiliga mannen är nämligen en före detta elitidrottsman. 🙂 Så möjligtvis att vi ska byta strategi och låta honom ta över träningen. De ingår ju liksom i samma lag. Det verkar som de verkligen förstår varandra.

Så medans vi funderar vidare i dessa banor och jag fortfarande är min lilla vitas tränare så har vi idag haft löp- och simträning i havet samt tränat på en modifierad Wrede bana. Nämligen den här:
http://wredebanor.files.wordpress.com/0201/03/120602vadstenaho1.pdf

Och han gjorde det riktigt bra. Försöker verkligen göra sitt bästa. Det är bara synd att blev utan skynda sig genen. 🙂

20120702-191048.jpg

2 thoughts on “Om skynda sig genen

  1. Har för mig att stiligemannen tävlade i ”varken-snabb-eller-uthållig-distansen”. Och så länge du är både snabbare och uthålligare än hunden så ska du nog behålla träningsansvaret.

Kommentera

