Om att spendera semesterkassan

Jag är en person som uppskattar kvalité. Och samtidigt som jag blir lätt euforisk av att gå in i en mysig liten butik och klappa på fårskinn så blir jag lika illamående av att befinna mig i lågprisvaruhus. Vi är ganska olika i den här familjen kan man säga. Barnen älskar att åka till Valles i kroken. Ni som varit på Öland kanske vet vilket ställe det är. Jag kan säga som så att ett äkta fårskinn lär man inte hitta där om man så stannar där till dö dagar. Men jag lär inte komma undan ett besök hos Valles i sommar. Så idag har jag bostrat upp mig med lite kvalité för att överleva kommande utflykter.

Idag har förmiddagen tillbringats här http://www.fullfart-hundkurser.se/. Och här finns det bara kvalité vill jag lova! Ett underbart ställe som drivs och ägs av Anja. Vi körde ett super bra agilitypass med fokus på fartövningar. Fick med mig en hel del matnyttigt att jobba vidare med. Och så är hon ju så klok att diskutera hund och hundträning med. 🙂

Dessutom säljer hon fantastisk fina hundleksaker. Kolla in den här flytgrejen tex. Perfekt när man vill få den lilla vita att springa långt ut i vattnet.

20120703-144401.jpg

Och den här bollen flyter också. Kastarmen funkar till båda.

20120703-144509.jpg

Det här är värdelns bästa kampkastpipleksak. Allt i ett liksom! 🙂

20120703-144620.jpg

Så nu har jag spenderat min beskärda del av semesterkassan. Enbart på kvalité. Dessutom fanns det fårskinn såg jag på en skylt. Tur att de inte låg framme för då hade jag väl gått bananas och även bränt pengarna som jag förmodar att Valles i kroken vill ha. 🙂

5 thoughts on “Om att spendera semesterkassan

Kommentera

