Om att återkomma

Jo nu är det dags för mig att återkomma med ett nytt inlägg.

Den här veckan är mycket speciell för mig. Jag är nämligen ensam hemma. Ja eller nästan ensam. Katten och tonårssonen är hemma också. Men ingen av dom gör några stora anspråk på att vilja umgås med mig. De är helt överens om att det räcker med att jag fixar lite mat och tar hand om kattlådan.

Som tur är jobbar jag på dagarna så då går ju tiden jättefort. Den gör ju det när man har roligt. 😉
Men sedan har jag oceaner av tid att ta hand om på något vettigt sätt. Och det har jag löst riktigt bra hittills. Igår eftermiddag till exempel försökte jag följa livesändningarna från EO. Och det var jättespännande. Det lilla jag lyckades se. För självklart så hakade IPaden upp sig stup i kvarten och framför allt när det var Sveriges tur. Men jag såg i alla fall när Silvia Trkman körde med sin ena BC och med en Berger. Jag måste erkänna hur tonårsaktigt det än är att hon är min stora idol. Hon är snabb som som en liten älva. Rör sig så vackert. Och hundarna hon har är ju helt grymma. Hennes Bergerhundar ser helt galna ut. Och jag älskart!

Idag har jag också förvaltat tiden på ett mycket bra sätt. Jag har nämligen varit på besök hos frisören. Och det var inte igår det hände. Snarare i fjol om jag ska vara ärlig. Jag har nämligen tappat bort min gamla frisör. Som jag verkligen gillade. Inte för hennes skills som frisör, även om hon gjorde så gott hon kunde med kalufsen. Utan för att det var helt ok att jag tog med min lilla vita.

Så nu tänkte jag passa på när min lilla vita är på semester med husse. Och vilken fantastisk frisör jag lyckades hitta! En hundfrisör. Ja alltså inte en som klipper hundar. Utan en som både är frisör och hundmänniska. Hon hade minsann tre hundar och höll på med spår och lydnad och utbildade sig till hundinstruktör. Uj, uj, uj vad tiden gick fort där. Jag som normalt inte brukar gilla när frisörerna ska snacka en massa. Framför allt inte om de är så där 20 år yngre. Eller bara vill prata om vem som skiljt sig och gift om sig och allt möjligt annat ointressant. Men den här frisören, som nog var 20 år yngre än mig, kunde jag ha stannat och pratat med i en evighet. 🙂

Resten av kvällen ska jag ägna åt att surfa runt på lite olika agilitysajter och försöka sluta leta efter min lilla vita. Jag glömmer hela tiden bort att han inte är hemma. Och därför tror jag att han eventuellt hittar på något bus. För det är bara då han inte är runt fötterna på mig i vanliga fall. 🙂

20120730-202128.jpg

2 thoughts on “Om att återkomma

    • Så känns det verkligen. Fördelen är att jag hinner fundera ut allt roligt som vi ska hitta på när han är hemma igen. Några nya roliga tricks får det bli. Och så ska vi ju tävla på lördag. 🙂 Kommer du till Oskarshamn med Spunk?

Kommentera

