Om ändrade planer

Jaha, då blev det ingen tävling för mig och min lilla vita på lördag. Min långa stiliga man har kidnappat min hund kan man säga. Fast det är en ganska ofrivillig kidnappning från hans sida tror jag. Åtminstone hade han nog bara tänkt sig att kidnappa honom från mig tills på fredag så att vi kunde få åka och tävla på lördag.

Men nu har det som sagt blivit lite ändrade planer så de dyker inte upp här hemma förrens på lördagkväll.

Synd. Jag var verkligen sugen på att få komma ut på tävlingsbanorna igen. Inte för att det är superduper viktigt, SM-pinne viktigt, eller så. Utan för att det är så himla roligt och spännande att vara på tävling. Det ska också bli så intressant att se om sommarens träningsläger har gett någon effekt som är märkbar på tävling. Men nu får jag ge mig till tåls ytterligare en vecka. Och då kommer jag inte lämna ifrån mig min lilla vita så vi riskerar att missa den tävlingen med.

Men jag kan berätta att det går minsann ingen nöd på den kidnappade hunden. Å nej. Igår hade husse lagt ett långt och klurigt spår med flera vinklar och gått en långpromenad. Och idag hade de gett sig ut på cykelutflykt och lillmatte tränar in nya tricks och agility. Tror faktiskt de har det riktigt bra alla mina bästa.

20120731-215427.jpg

20120731-215450.jpg

Kommentera

