Om ett pyssel

Jag gillar verkligen att pyssla. Om det dessutom är ett hundpyssel så är det ju ännu roligare. Men eftersom jag är en otålig person som gärna vill ha pysselgrejen klar i samma stund som jag kommer på att jag vill pyssla just en sådan sak så får det inte vara pyssel som tar för lång tid att genomföra.

I förrgår kväll kom jag på ett hundpyssel som jag ville göra. Det var extra fint och lågt pris på den här nämligen.

20120803-145106.jpg

Så då köpte jag den och gjorde så här.

20120803-145238.jpg

20120803-145305.jpg

Sen började jag göra så här.

20120803-145401.jpg

Och vips vops så såg det ut så här.

20120803-145500.jpg

Snabbt och enkelt gick det att pyssla till världens bästa kampleksak om man frågar min lilla vita. Eller förresten nummer ett på listan är ännu enklare att pyssla till om man har rätt kontakter. Allt som behövs till det pysslet är ett snöre och en äkta vildsvinsklöv. Men det pysslet gör sig liksom inte lika bra på bild.

3 thoughts on “Om ett pyssel

  1. Hej
    Det där ä ju inte vanlig ”fläta” har försökt få sånna där gjort men misslyckas. Snäll berätta, visa hur man gör.

Kommentera

