Om hjärtats fröjd

Idag är det dagen med stort D! Dagen jag väntat på i nästan en vecka nu. För idag kommer nästan hela resten av familjen hem. 🙂 Den stora duktiga dottern stannar ytterligare några dagar på ön och jobbar men de andra tre kommer idag. Det bästa med att vara ifrån varandra är att man inser hur viktigt det är att ha dom nära för att livet ska vara i balans. Visst kan det vara skönt ett par dagar att få rå om sig själv och slippa laga mat till ett helt kompani och städa upp efter andra men ganska snart kommer längtan efter att se vardagstecknen på att de finns nära mig. Så idag är det med lätta steg jag åker och storhandlar och fyller kylskåpet till bredden trots att jag vet att det bara varar ett par dagar.

Fast jag vet att de har haft det bra alla fyra. För jag har fått dagliga rapporter om vad de har hittat på. Lillmatte och min lilla vita har blivit ett riktigt team nu när inte jag har varit med. För som hon själv uttryckte det.
– Nu när inte du är här mamma så blir jag hans förstahandsval. Och jag har ju bättre koll på hur han ska skötas och tränas än vad pappa har.

Och hon har så rätt. Jag blir så varm i hjärtat när jag hör med vilken stolthet hon berättar om hur duktig min lilla vita har varit när de tränat och badat och busat. Så glad att hon verkligen får känna hur härligt det är när man är den viktigaste personen för en annan individ.

Här kommer en liten bildredovisning av vad som har hänt när jag har varit frånvarande.

20120804-102956.jpg

20120804-103031.jpg

20120804-103436.jpg

20120804-103450.jpg

20120804-103505.jpg

20120804-103520.jpg

Välkomna hem!

Kommentera

