Om en racerråtta

Idag har min lilla vita fått ytterligare ett smeknamn, Racerråttan. Ett mycket passande namn en dag som denna. Han är nämligen nyklippt. Jag vet en dödssynd på en trimmras. Och han for runt agilitybanan som en kanonkula. Jag blev alldeles paff när jag fick ta i allt jag kunde för att hinna med honom och han trots det sprang ifrån mig! Han var så snabb så han flög av gungan! Och oj vad jag jublade när han gjorde det tre hela gånger. Helt underbart att han har sådan attityd tycker jag. Nu måste jag börja träna ordentligt på att han får rätt kontaktfältsbeteende. Det har aldrig tidigare varit ett problem så att säga.

Jag körde med belöningsskålar som Anja lärde mig i tidigare i somras. Och han hade fin fart även sista varvet när det bara var en belöningsskål kvar trots att det var 20 hinderpassager där säcken var ett av hindren. Jag kan inte vara annat än supernöjd med dagens träning.

Träningen blev extra rolig eftersom jag hade med mig lillmatte som hjälpreda. Och så fick vi sällskap och support av Lena och Lava också. Härligt att vara hemma igen och tillbringa tid på klubben med det bästa man har. 🙂

Så kanske, kanske har sommarens träning på att springa snabbt gett resultat?!

Kommentera

