Om att vara på banan igen

Idag var det återigen dags för mig och mitt lilla vita ludd att ställa oss på startlinjen. Fyra lopp som skulle genomföras på Älmhults brukshundklubb. Och som vanligt fick jag feber, alltså riktig feber, igår eftermiddag. Hm, det börjar bli en vana. Men det var inte värre än att jag kunde ta lite Alvedon och känna mig rätt ok. En god natts sömn, lite mer Alvedon och kaffe till frukost så var det bara att köra. Precis som vilken elitidrottare som helst skulle ha gjort.

Idag var det lite pirrigt. Inte så att jag var kräknervös, bara lite sammanbiten och darrig. Och det är ju verkligen inget konstigt med tanke på vilken hög nivå vi tävlar på nu. 😉 Det som var mest spännande idag var att se om all fartträning i sommar har gett något resultat.

Och vet ni vad. Det har det faktiskt gjort! Ni anar inte hur glad jag är. Han skäller när jag ställer honom på startlinjen och han har en helt annan attityd genom hela loppet. Han till och med ökar farten i vissa sekvenser. Me like a lot! 🙂 Tyvärr klantade jag till det i båda agilityloppen så vi blev diskade, men strunt i det. Jag får komma ihåg att lära mig av misstagen bara, tex att visa honom rätt hinder. 😉
I hopploppen gick det bättre. Första loppet hade vi bara 1.33 sekunder i tidsfel och tog en 5:e plats, och då fick jag en snygg rosett. I det andra loppet som var vårt fjärde för dagen=trött vitt ludd fick vi 3 sekunder i tidsfel och kom på en 9:e plats.

Så om någon som har en långsam hund läser det här. Ge inte upp!!! Jag tror minsann att det går att få upp farten. Vi är inte så snabba som jag vill att vi ska vara än. Men idag vågar jag tro på att det kommer. Så tack alla ni som hjälper mig och min lilla vita med vår träning! Utan er skulle vi inte ha tagit en 5:e plats med rosett och grisknorr som pris idag.

20120811-180409.jpg

20120811-180423.jpg

2 thoughts on “Om att vara på banan igen

Kommentera

