Om att ligga back på kontot

Alltså det är verkligen noga att man håller ordning på sin ekonomi. Annars kan man hamna på något skämsprogram som sänds på tv. Och det vill jag verkligen inte. Men nu är det så illa att jag har hamnat lite back på ett av mina konton. Inte alls bra. Och jag oroar mig lite för konsekvenserna av detta. Det är mitt allra viktigaste konto nämligen. Det kommer stå mig dyrt om jag fortsätter att göra stora uttag där utan att se till att fylla på det snabbt som sjutton. Det konto som jag oroar mig för är mitt belöningskonto.

Att tävla med min lilla vita betyder att jag gör stora uttag på belöningskontot. Att köra agility är inte på något sätt självbelönande för honom. Han jobbar som bekant enbart för sina belöningar. Och i hans värld så bör man få en fin belöning åtminstone vart tredje hinder man tar, och vissa hinder är värda en belöning direkt anser han. Så fyra hela banor med belöning efter 18-20 hinder är alltså ett stort uttag på hans belöningskonto. Och eftersom jag har anmält oss till en tvådagarstävling nu till helgen så gäller det att se till att fylla på det där kontot så det finns ett överskott som jag kan utnyttja. För hujeda mig om man hamnar på tv för att man inte sköter sin ekonomi liksom. Tänk er själva att stå där framför budgettavlan och sätta upp den ena köttbullen efter den andra på utgiftsidan utan att ha haft koll på intäkterna. Nä så kan vi inte ha det.

Så den här veckan ska det pyttsas in på kontot igen. Då gäller det att göra roliga övningar där belöningarna duggar tätt. Som det här till exempel.

Vi ska också göra favoritövningen. En enkel bana med belöningsskålar längs vägen. Se till att vi ligger på plus till helgen helt enkelt. 🙂

Kommentera

