Om att vara en högavlönad fotomodell

Som ni vet sedan förra inlägget behöver belöningskontot påfyllning. Och då gäller det att vara lite extra fiffig när man ska komma på uppdrag som gör att det blir extra klirr i kassan. Och som ni ju också vet sedan tidigare inlägg så har min lilla vita en väldigt fiffig koppelförare. Men inte alltid så begåvad dock. 😉 Men idag tycker både jag och min lilla vita att jag faktiskt var både fiffig och begåvad när jag kom på hur vi skulle jobba in kapital på belöningskontot.

För det är ju allmänt känt att fotomodeller tjänar fett på att skutta runt kråma sig framför kameran. Och är det något min lilla vita är bra på så är det att skutta runt och lillmatte gillar att fota. Så med korv i fickan och kameran tyvärr nästan urladdad åkte vi upp till klubben för att leka fotomodell. Och eftersom batteriet i kameran i stort sett var helt urladdat så hade vi inte så många chanser på oss att få till bra bilder. Därför fick han såklart betalt för varje litet skutt han tog. Det gäller ju att hålla fotomodeller på bra humör, så det for korv i ett rasande tempo ner i magen på min lilla vita.

Och när vi var färdiga med modelljobbet körde vi favoritövningen med belöningsskålar utplacerade längs med banan. Så nu hoppas jag att vi börjar få en ekonomi i balans igen. För till helgen ska det ju göras stora uttag igen. Öland here we come! 🙂

Kommentera

