Om äkta glädje

Idag har jag och min lilla vita tävlat på Öland. Det var en tävling som passade oss perfekt. På alla sätt faktiskt. Det började med att vi fick sovmorgon. Hur ofta händer det liksom när man ska tävla i agility?

Första loppet var ett hopplopp. Vi har aldrig tidigare klarat referenstiden i ett hopplopp. Men idag minsann gjorde vi det. I och för sig med minsta möjliga marginal, men likväl inom referenstiden. Dessutom nollade vi! Vi slutade på en 12:e plats. Så nöjd och glad!

Därefter var det dags att köra agilityloppet. Jag tyckte banan var lite knepig när jag banvandrade. Men höll mig till planen genom hela loppet. Och även här nollade vi oss och klarade referenstiden. Vi hamnade på en 5:e plats och tog vår allra finaste, första och bästa pinne. Tänk att vi lyckades med det!

Ikväll vilar vi och laddar för morgondagens tävling. Hur det än går imorgon kommer jag åka från den bästa ön med ett stort leende. 🙂

20120818-183717.jpg

Kommentera

