Om att äga stans bästa friskvårdsanläggning

Nu skulle man kunna tro att det här inlägget ska handla om min långa, stiliga man. Men icke.Det handlar om mig och min lilla vita.

För idag slog vi upp portarna till vår alldeles egna nyöppnade friskvårdsanläggning  för hundar. Och det var inte vilka portar som helst som vi slog upp. Eller slog och slog. Jag öppnade lite lagom försiktig, så där som jag brukar öppna den. Toadörren.

För precis som i sagan med Ali Baba och de 40 rövarna så har jag en skatt bakom dörren. Där inne står det ett badkar. Och ett badkar är preeecis vad man behöver när man ska ha en friskvårdsanläggning för hundar. För till små hundar så blir ett badkar som en simbassäng.

Så nu var det bara att plocka fram mina gamla vattengympakunskaper och börja träna. Vi började med lite simträning och därefter övergick vi till styrke- och rörlighetsövningar. Riktig roligt hade vi en bra stund. Nu ska jag klura vidare på övningar som kan vara bra för min lilla vitas spänstiga agilitykropp.

Så grattis mig själv och min lilla vita som idag försiktigt öppnade toadörren slog upp portarna till stans bästa friskvårdsanläggning alla kategorier om jag får bestämma! 🙂

Här kommer en liten filmsnutt från invigningen. Fotografen blev inhyrd i all hast, där av kvalitén på klippet. 😉

2 thoughts on “Om att äga stans bästa friskvårdsanläggning

Kommentera

