Om ett really, really run pass

Jag  förstår att jag ibland kan framstå som lite udda. Jag funderar nämligen hela tiden på hur jag ska kunna utveckla mina och min lilla vitas färdigheter. Och hur vi ska kunna bli det bästa agilityekipaget. När jag säger att jag funderar på det hela tiden så skojar jag verkligen inte. Som nu i helgen tex så har vi varit på besök hos goda vänner i Mellbystrand. Självklart kan jag inte då dra iväg och leta upp en agilitybana och lägga flera timmar där. Men då får man träna på annat som också gör att vi indirekt kommer att bli bättre på agility. Eftersom våra goda vänner också har hund så passade jag på att lägga in ett pass med really, really run när vi var nere och gick på stranden. Dessutom tränade vi lite trix med fokus på bakdelskontroll. Inomhus fick det bli passivitetsträning.

Så om någon skulle fråga mig hur mycket vi tränar så vet jag knappt vad jag skulle svara. För allt jag gör med min hund finns det en tanke bakom. Så knasig är jag. 🙂

Lite härliga bilder från vår strandpromenad med realy, realy run passet.

2 thoughts on “Om ett really, really run pass

  1. Hähä, det är väl helt normalt att leta träningstillfällen precis överallt…?

    (Säger hon som på bonusdotterns studentfest bl a ansvarade för maten men ändå hittade flera tillfällen att smita ut och i festkläder köra lite träd-och-stolp-agility på lekparken utanför festlokalen med Spunk och Humlehunden.)

Kommentera

