Om surt sa räven

Då var tävlingsdagen över. Och jag sammanfattar den med surt sa räven. Fast jag säger det i smyg. För jag är ju en ooootroligt sportslig människa som aldrig skulle få för mig att skylla på någon annan eller några yttre opåverkbara faktorer som tex inkompetenta domare när det inte går som jag tänkt mig. Nej, absolut inte. 😉

Idag gick det inte riktigt så som jag hade planerat. I agilityloppet som vi är fullpinnade i plockade vi ytterligare en pinne och slutade som tvåa. Vi låg dessutom drygt tre sekunder under referenstiden. Den tiden hade faktiskt även räckt i klass 2. Så det kändes såklart bra. Men det var ju sedan det gällde. I hopploppet. Där ville jag så gärna fixa den sista pinnen. Men det blev stolpe ut kan man säga. 0,9 sekunders tidsfel. Men en fjärdeplats med rosett och pris blev det i alla fall.

Resultatet i säg är inte så intressant som min reaktion efter loppet. Jag som är så väldans sportslig och hejar på alla mina medtävlande och som tycker att man inte ska skylla på en massa yttre störningsfaktorer när det inte går som man tänkt. Jag tycker ju att det bara är att gå hem och göra läxan lite till och komma tillbaka och göra rätt. Ha ha, fröken präktig! Det första jag säger när jag hör att vi missat referenstiden med ynka 0,9 sekunder är att jag tycker domaren är för tuff som sätter samma referenstid på small- och largehundarna. I shit you not! Jag skyller  alltså mina egna brister på domaren. Snyggt!

Till mitt försvar får jag säga att när det gått en liten stund efter att vi kommit i mål så tar jag tillbaka mitt påstående om att domaren inte sköter sitt jobb. Självklart behöver vi klara den satta referenstiden om vi ska upp och tävla i nästa klass. Dessutom har ju ändå bestämt mig för att inte gå upp i tvåan innan vi är redo. Och uppenbarligen är vi ju inte det ännu. Men snart, nästa år eller om två år då kör vi järnet i tvåan. 🙂

3 thoughts on “Om surt sa räven

  1. Vilken härlig fart han har fått upp! Nu får du ju faktiskt springa järnet. Kul att allt slit gett resultat. I början av nästa säsong är ni i tvåan och även redo för den, ni har ju hela vintern på er…

Kommentera

