Om en skitdag

Det händer som väl är inte så ofta. Att jag är på dåligt humör utan anledning. Men idag var det en sådan dag. Och då är jag inte särskilt rolig att umgås med. Det vet de som bor ihop med mig. Men vem är på bra humör när regnet öser ner, hemmet ser ut som en hel rövarkula, dammråttorna biter en i tårna och magkatarren gör sig påmind.

Efter att ha röjt runt i hemmet hela förmiddagen och skällt på alla som kommit i min väg bestämde jag mig för att göra något roligt istället. Att köra agility är ju det roligaste jag vet. Så när himlen sprack upp och solen tittade fram åkte jag och min lilla vita upp till klubben för att träna på svängar.
Jag hade med mig den här kombinationen.
http://propiraya.files.wordpress.com/2009/12/joehl-200909_horn_framforbyte.jpg?w=600

Och självklart gick det inget vidare. I alla fall inte när han skulle springa genom tunnlarna. För det hade varit en jäkla osmart typ någon som kanske inte riktigt har förstått hur man tränar tunnelsug och tränat innan oss. Båda tunnlarna var väl preparerade med godsaker. Gissa om min matglada hund tyckte att han skulle skynda sig ut från tunnlarna? Tror inte det. Så vi gav upp den övningen. Det låg en hel del godis i gräset på många ställen på marken idag. Tur att jag inte träffade den skyldiga idag när jag var på mitt bästa bitch humör. Fick nöja mig med att mumla svordomar för mig själv.

Istället tränade vi fart på balansbomen, staket och threadel. Och det gick superbra. Han hade fin fart i alla övningarna och lyssnade fint på min handling. Avslutade passet med lite momentträning i Rallylydnaden. Där är han klockren. Ska bli kul och testa den här banan imorgon när Rallylydnadsgänget träffas.
http://h24-files.s3.amazonaws.com/44081/80569-jDsHU.pdf
Dessutom ska vi prova några nya moment från fortsättningsklassen.

När vi kom hem ville lillmatte prova sin nya cykel som hon fick på sin födelsedag. Så efter en cykeltur på 5 km som avslutades med stretching sover min lilla vita gott nu. Och jag börjar bli på bättre humör. Lite gott att äta och en lugn och skön kväll sen är jag på gott humör igen. Jag lovar! 🙂

20120923-171702.jpg

6 thoughts on “Om en skitdag

  1. Purkna dagar är inte roliga, men man måste väl ha såna också. Vem som nu bestämt det. Och godisploppning i tunnlarna kan ju göra vem som helst tokig….
    Men i morgon är en ny dag, förhoppningsvis inte purken 🙂

Kommentera

