Om att bli ett VM ekipage

Just nu pågår agility VM i Tjeckien. Och det är ju inte utan att man blir lite sugen på att vara med nästa år. Bara vi inte diskar oss. För då börjar de spela en eländig trudilutt som påminner mig om några ryska små kosacker som studsar runt i ring med armarna i kors på bröstet. Så det gäller att hålla koll på armar och ben och hund och framför allt på hur banan går.

Idag var mediumklassens bana så pass klurig att det tog mig ungefär 20 ekipage innan jag fattat hur tusan banan gick. Och jag tror minsann att 50% av ekipagen diskade sig.

Men largebanan och smallbanan såg riktigt roliga ut. Så nu är vi taggade för VM nästa år jag och mitt lilla vita ludd.

Medan jag höll koll på VM så passade min lilla vita på att slakta en bäver.

20121006-174158.jpg

Efter slakten och VM gick vi ut för att förbereda oss. Vi tränade staket med tyskar, cyklade 4 km, simmade (i badkaret) och avslutade det hela med lite stretching.

Under tiden vi tränade blev jag lite tveksam till om vi verkligen ska anmäla oss till VM nästa år. Vi är ju i och för sig världsbäst när vi tränar här hemma. Och det är ju det vi gillar bäst. Att träna här hemma. Att tävla långt borta utomlands verkar lite läskigt tycker jag. Så jag tror vi hoppar över att anmäla oss. För det är väl så man gör för att få vara med? 🙂

P.s Imorgon håller vi tummar och tår för Jannie och Inna! D.s

Kommentera

