Om en tävling

Idag ska vi ha en tävling här på bloggen. Sådant brukar det finnas på alla stora bloggar jag följer. I vanliga fall brukar man kunna vinna en massa super flotta grejer. Men eftersom den här bloggen inte är precis super flott så vinner man bara äran. Och det är inte så illa det heller. Om jag hade varit lite mer framgångsrik på agilitybanorna så hade jag nog haft en fin rosett här hemma som man kunde få vinna. Men de rosetter jag har håller jag hårt i!

Tävlingen som vi ska ha idag är en namntävling. För nu är det bestämt. I december ska vi hämta hem den här lilla råttan godingen!

20121012-164900.jpg

Och nu behöver vi komma på vad han ska heta. En god och kreativ vän har gett mig en hel del bra förslag och några har jag själv klurat fram. Namnet ska ha lite humor, gärna anspela på agility, snabbhet, framgång, vara lätt att uttala och gärna gå att förkorta. Här är de namnförslag jag nu vill att ni röstar på:
Jumper (för engelskans ”hoppare”,uttala det som svenska)
Racer
Axis(andra nackkotan, tycker jag som sjukgymnast är roligt, anspelar på accelerera)
Flink
Tyre(däcket, svenskt uttal)

Jag tar gärna emot fler namnförslag.

Visst är det kul med lite tävling så här på fredagen! 🙂

14 thoughts on “Om en tävling

  1. Här hemma gillar vi Fart… vilket blir ännu roligare i er internationella karriär. Annars röstar jag på Flink. Och så kan nästa hund heta Fart. Om du inte vill att han ska heta Koenigsegg, som är både snabb och dyr, men kanske lite krångligt att ropa…

  2. Jumper kommer ju allmänt uttalas på svenska och då låter det som det springer runt en ”tröja” på planen det var det första jag fick upp en bild av i huvudet när jag läste namnet.

    Mitt egna förslag är nog Speed el Speedy som ju är fartigt och enkelt att uttala. 🙂

    Av de namnen du har i listan tycker jag Flink.

    Kram Lena

  3. Jumper är kul. Med all päls som en sheltie fäller så kan du säkert även sticka just en sådan. ;). Så namnet får ju då ett dubbelt värde….

  4. Nu ska jag dela med mig av några tips för en som nyligen varit i namnväljarträsket.
    Hur låter namnet när du kallar in hunden? Jag upptäckte snabbt att det fina namnet jag valt (som också anspelade på fart och fläkt) blev ganska jobbigt att ropa: Gazelle = [Gazeee-ell].
    Om namnet inte är enstavigt från början, går det då att korta ner? Väldigt praktiskt på agilitybanan… Gazelle = Gass?
    Vi valde ju till slut Tassa i stället som ju både är lätt att ropa och lätt att förkorta.
    Namnförslag: Jazz, Ax, Vinge, Fly, Blixten

    Lycka till!!

  5. Nu ska jag dela med mig av några tips för en som nyligen varit i namnväljarträsket.
    Hur låter namnet när du kallar in hunden? Jag upptäckte snabbt att det fina namnet jag valt (som också anspelade på fart och fläkt) blev ganska jobbigt att ropa: Gazelle = [Gazeee-ell].
    Om namnet inte är enstavigt från början, går det då att korta ner? Väldigt praktiskt på agilitybanan… Gazelle = Gass?
    Vi valde ju till slut Tassa i stället som ju både är lätt att ropa och lätt att förkorta.
    Namnförslag: Jazz, Ax, Vinge, Fly, Blixten

    Lycka till!!

  6. hej det här är ju inte helt lätt…jag gillar nog racer eller cirkus bäst. Pi är ett flicknamn och Jumper kan misstolkas ( tröja). Flink får mig att tänka på Torsten….Namnförslag Rockit alt Rocket (dans, raket) men det kanske är ett vanligt hundnamn? Kul ide m tävling😊!

Kommentera

