Om kalla fötter

Idag har jag fått kalla fötter. Både bildligt och bokstavligt talat.

Det ena som orsakat de kalla fötterna är att jag bestämde mig för att idag skulle det minsann bli ett ordentligt agilitypass. Och det blev det. Ett mycket lyckat och bra pass där vi körde en Mange kombination där det fanns en hel del klurigheter. Jättekul! Fick till fina tajta svängar, blindbyten och As pass. Min lilla vita har ju äntligen fått fin fart och följer mig jättebra. Vi tränade på staket och en kort raksträcka där vi finslipade vår nya startrutin. Han även med att träna på fullfart upp på gungan.

När träningen gått så bra tänkte jag att vi inte skulle nöta för länge utan istället ge oss ut på en skogspromenad med Linnea och de Italienska killarna. Och då kom det. Ösregnet! Dra mig baklänges, eller rättare sagt, jag fick dra min lilla vita baklänges runt hela rundan. Han hatar verkligen ösregn. Trots att vi genade för att komma fortare tillbaka till klubben han vi bli genomblöta. Och då blev jag verkligen kall om fötterna.

Det andra som gett mig kalla fötter är mitt valpköp. Herregud, vad har jag gett mig in på? Vad var det som gjorde att jag tyckte att det var en sådan bra idé att skaffa mig en valp? Hur i hela friden ska jag klara av att träna och fostra och gosa med två hundar? Vet ju ens en gång inte hur jag ska bära mig åt när jag ska introducera valpen för min lilla vita. Och hur gör man liksom när de ska äta? För att inte tala om hur det ska gå till när vi ska sova? Det är lite sådana saker jag brottas med just nu. Tröstar mig med att det gick ju bra med min lilla vita fast jag inte visste något om hundar när jag skaffade honom. Och ungefär så här kände jag när barn nummer två och nummer tre skulle komma till världen. Och det löste sig ju det med. Så jag får väl helt enkelt sätta på mig ett par raggsockar och använda lite sunt förnuft så blir nog fötterna varma igen.

Är det någon som har några bra råd om hur man bäst introducerar en liten valp i flocken så tar jag tacksamt emot det. 🙂

3 thoughts on “Om kalla fötter

  1. Roligt att träningen gick bra!
    Och vad gäller valperiet – jag är övertygad om att allt kommer gå toppenbra! Du är en hundsmart person faktiskt, jag tror du löser det mesta 😉
    När Spunk flyttade hit så plumsade jag ut båda hundarna i trädgården och tog en ”promenad” runt huset. Sen var det färdigt och bra. Så det kan ju gå så pass plättlätt att presentera Luddet och Jumper för varann också, förhoppningsvis 🙂

Kommentera

