Om ett varmt hjärta

Igår blev jag kall om fötterna. Och idag blev jag varm om hjärtat.

Det är nämligen så att jag ska fylla 40 år lite senare den här veckan. Och det tycker jag inte är så värst speciellt. Förutom att man som landstingsanställd belönas med 6 extra semester dagar/år. Och det är ju verkligen speciellt. Så det tackar jag allra ödmjukast för.

Men eftersom jag inte tycker det är så speciellt att fylla jämnt så har jag inte heller ordnat med någon stor balluns. Men trots det så hade mina härliga kollegor ordnat med en jättefin uppvaktning för mig idag på jobbet. Vi träffas nämligen inte på min födelsedag. Så idag lurade de mig riktigt. För flera veckor sedan såg jag att de bokat in ett möte i min kalender med en försäljare som jag inte alls tycker att vi ska ha ett möte med. Så jag muttrade väl lite när jag såg det och undrade om det verkligen var nödvändigt. Men det var väldigt viktigt att vi skulle ta dit honom då. Och lurad blev jag. För det kom såklart ingen försäljare utan det var mig de skulle fira. 🙂

Och det har ju inte undgått någon på mitt jobb vid det här laget att jag gillar hundar. Och självklart vet de att jag snart ska vara valpledig. Så vad passar bättre att få i present än den här?! Och jo, jag fattade ironin i valet av present. 🙂

20121015-161340.jpg

Dessutom bjöd de mig en superduper fika. Så nu är jag så hög på socker att jag förmodligen inte kan somna alls ikväll. 🙂

Dessutom fick jag ytterligare en rolig present idag. Nya bilder på valpen! Kolla in den här.

20121015-161455.jpg

Varm i hjärtat det är jag idag!

4 thoughts on “Om ett varmt hjärta

  1. Grattis i förskott – vilka gulliga arbetskompisar du har ! Valpen är så gullig – kul att kunna följa dom från början

Kommentera

