Om årets viktigaste tävling

Imorgon är det en spännande dag. Då är det nämligen KM på klubben. Och jag och min lilla vita ska så klart vara med.

Det känns verkligen som att det är årets viktigaste tävling. Trots att de enda pinnar man kan plocka är dom som ligger i skogen. Men ni fattar vilken vilken ära det måste vara att vinna ett KM. Tänk att vara den bästa i sin storleksklass på hela klubben.

Förhoppningarna är dock inte så stora på att vi ska placera oss så där väldigt högt upp i startfältet. Det är många duktiga ekipage med i år. Men som tur är kan det inte gå sämre än vad det gjorde förra året. Då tror jag faktiskt att vi kom sist. Så vi har verkligen stora möjligheter att göra ett bättre resultat i år. 🙂

I onsdags firade jag min 40 årsdag med tävlingskursen på klubben. Och väldigt passande med tanke på den kommande tävlingen pratade vi tävlingspsykologi. Det är ju så klart jätte viktigt att inte fokusera för mycket på placeringen utan att man sätter upp andra mål också med tävlandet. Allt för att man ska kännas att man lyckas oavsett placering.

Så målen jag har tänkt ut till imorgon är att jag ska få till min nya startrutin och att jag hjälper min lilla vita runt hela banan så att vi förhoppningsvis inte får några fel. Har köpt en ny kamptrasa idag som han är galen i och mjuk hundmat som belöning efter loppen. Allt för att lyckas så bra som möjligt.

Taggad till tusen!

4 thoughts on “Om årets viktigaste tävling

Kommentera

