Om att det blir alltid som man tänkt sig

Idag höll det på att gå åt skogen. Jag hade planerat in ett jättekul träningspass med min lilla vita idag. Hade förberett mig med de här banorna från Magne.

Men tji fick jag. Precis när jag stod färdig i hallen för att åka så ringde skolsköterskan. Minstingen i familjen (som i och för sig inte är så värst liten längre) mådde dåligt och behövde hämtas hem från skolan.

Väl hemma så kändes det inte aktuellt att lämna henne ensam hemma för någon längre utflykt.

Gaah, jag som har ett skavande dåligt samvete för att vi inte har tränat så där flitigt som vi gjorde i somras. Och nu skulle det alltså skita sig igen. Då kom jag att tänka på en föreläsning som jag var på för ett par år sedan. Den hade titel Det blir alltid som man tänkt sig. Fasen heller tänkte jag. Det blir det ju inte alls. Det var ju precis tvärtom nu ju, det blir aldrig som man tänkt sig.

Jaja, får väl försöka göra någon liten aktivering ute i trädgården istället då, tänkte jag.

Men visst hade han helt rätt Olof Röhlander. Det blir alltid som man tänkt sig. För man kan ju välja att gå och gräva ner sig när det går emot eller så ser man till att det blir som man har tänkt sig. Och det blev det verkligen. En timmas träning i trädgården med enkla Rusta hinder och jag sken som en sol och min lilla vita studsade som en studsboll och svansen viftade så infernaliskt att jag trodde han skulle lätt från gräsmattan som en helikopter. Himmel så roligt vi hade och vilken kvalitet det blev på träningen. Tyvärr lyckades jag inte få med det på film, kan ju bero på att kameramannen låg på toalettgolvet och sov.

Här får ni istället några filmklipp på en del av sommarträningen. Tänk då kunde man träna både dag och natt. 🙂

Kommentera

