Om fördelarna med en liten hund

Högst upp på min önskelista just nu är en inomhushall för hundträning. Fattar ni hur himla ruggit och mörkt och uschligt det är att gå ut klockan fem på eftermiddagen och träna hund den här årstiden? Det är riktigt aptråkigt om ni frågar mig. Och där tycker vi vääääldigt lika jag och min lilla vita. Men eftersom jag varken har ett jobb där jag tjänar storkovan, ett fett arv på kontot eller har gift mig tillräckligt rikt så kan jag glömma min inomhushall.

Men träningen kan ju inte ligga på is bara för att vi bor i världens kallaste och mörkaste land sex månader om året och inte är tillräckligt rika för att bygga en egen inomhushall. Nej då får man istället ta fram sin kreativa sida och leta möjligheter. Och då är det faktiskt väldigt bra att ha en liten hund. För helt plötsligt så räcker vardagsrummet till ganska bra för att grundträna snäva svängar. Och köket funkar bra för att träna trampa beteende. Bara man är lite fiffig så löser sig det mesta.

Men en inomhushall, det vill jag verkligen ha!

3 thoughts on “Om fördelarna med en liten hund

Kommentera

