Om träning som vi vill ha den

OMG! Idag har varit på Halmstad Hundarena och tränat. Och jösses vilken fin anläggning det är. Perfekta förhållanden både för människor och hundar. Vi var bara tre stycken som hyrt hallen i fyra timmar. En malle tjej och en kelpie kille och så mitt vita lilla ludd.

Som alltid tränar jag nästan bara på kortare sekvenser och väldigt sällan på en hel bana. Det var verkligen optimala förhållanden för mig och min lilla vita. Superbra grepp i mattan, hjul på alla balanshindren och säcken var som en dröm så mjuk och lätt i släpet. Och så var det snyggt och välsköt och varmt och torrt.

Ja, lycklig är väl den bästa beskrivningen efter en sådan här dag!

Vi filmade en del men jag var lite dålig på att se till att bli fångad på film så tyvärr får ni inte se de bästa sekvenserna. När jag körde hela banan hade vi tränat i två timmar med korta, korta vilopauser. Så han är riktigt trött när vi kör. Men trots det håller han ihop hela banan även om han tappar mycket fart mitt i banan.

Däremot har jag inga problem med att tagga igång honom lite senare när han fått vila en lite längre stund. Då passar jag på att super belöna honom när han tar säcken med rätt attityd. Super belöna=super äcklig Doggy delikats. 🙂

Kommentera

