Om en att göra lista

Eftersom jag är ett kontrollfreak så älskar jag Att göra listor. Det ger struktur och inget lämnas åt slumpen. Känslan att stryka över när man är färdig är lite magisk tycker jag.

Idag är det exakt 14 dagar tills vi ska hämta hem Jumper. Och då känner jag att jag måste få till en Att göra lista så jag inte missar att träna på något super duper vikitigt.

Men jag är tyvärr en ganska noggrann person även när det gäller städning. Och mer än en gång har jag lyckats ”städa undan” viktiga listor som tex barnens julklappslistor. Och den här viktiga Jumper Att göra listan vill jag verkligen inte slarva bort. Så jag gör som Humlespunkarnas matte gjorde när hon fått hem Spunk. Jag skriver ner den i bloggen så kan jag ju liksom inte råka städa bort den.

1. Anmäla oss till Silvias puppy class som startar i januari. Förhoppningsvis får jag med alla viktiga övningar där så jag inte missar någon väldigt viktig agility förkunskap

2. Kontaktövningar

3. Följsamhetsövningar

4. Miljöträning tex morgonpromenad ner till torget i rusningstrafik, leka i parken där alla tonåringar passerar på väg till skolan, hänga med till stallet, hänga med på kurser, träningar och tävlingar med den lilla vita

5. Inkallning

6. Stanna och Okej

7. Göra honom klickerklok

8. Lära känna kroppen lekar på skogspromenaderna

9. Lära honom att älska att leka med mig

10. Burlekar/passivitetsträning

11. Himmel höll på att glömma, rumsren måste han ju också bli!

12. Och förstås njuta av honom så ofta jag bara kan. 🙂

Vad tror ni? Har jag lyckats komma ihåg det mesta?

Å vad vi längtar efter dig nu lilla skrutt.

8 thoughts on “Om en att göra lista

  1. Låter ju toppen! Burlekar tyckte jag var supertoppen, nåt jag är innerligt glad att jag lade ner krut på, såhär i efterhand – för oj vad lätt det är att träna med två hundar när den ena sitter och väntar i buren (med öppen dörr) under tiden jag tränar med den andra, och sen byter man och bara skickar in i buren. Eller ”omvänt lockande” och stadgeövningar öht, så den ena sitter/ligger och väntar (t ex i soffan) på sin tur under tiden jag tränar med den andra.
    Och gah – Silvias puppy class? Åh vad jag hade velat gå den också om jag haft valp!

  2. En kul lista – om jag skaffar valp igen vet jag var jag kan få proffsråd. Men du glömde miljöträning med gigantisk kanin, två supernyfikna klättrande råttor och en uppfostrande sheltietant.

  3. Pingback: Om dan före dan | Bara om Fias flock

Kommentera

