Om liv i luckan

När man har ett vitt och ett svart ludd hemma så kan jag lova att det ganska många gånger på en dag är liv i luckan. Den där svarta lilla prylen är ett riktigt sprak och tuff som attan. Förutom när han ska gå ner för yttertrappan. Det är tydligen läskigt värre, så det har vi jobbat hårt på ett par dagar nu.

Det märks så tydligt på honom att han inte har full koll på kroppen ännu, framför allt de bakre regionerna verkar vara ganska okända för honom. Så nu har vi börjat jobba med enkla övningar för att lära känna kroppen. Att klättra upp på en hårt stoppad, lång kudde är jättesvårt. Men idag lyckades han få upp hela kroppen i ett stycke på kudden. Duktigt litet ludd.

Men den bästa valpträningen av alla träningar tror jag ändå att busa med andra jämn stora hundar. Och att få raca runt fritt ute i snön.

Jag tror de har ett bra liv mina två små ludd. Kolla här får ni se. Ser ganska glada ut båda två tycker jag. 🙂

2 thoughts on “Om liv i luckan

    • Japp vi hämtade hem honom i lördags. Världens enklaste lilla valp i alla fall om jag jämför med Milou som är terrier ut i tåspettsarna. 😉
      Det är en shelti som heter Jumper. Så kul att få börja om igen när man har lite mer erfarenhet. 🙂

Kommentera

