Om käppar i hjulet

Idag var min plan att vi skulle fortsätta med miljöträningen av det svarta luddet. Jag tänkte mig att vi skulle gå på en magsäckspromenad ner till stadens torg och mingla runt blad folk och fä. Men det blev inget av med det. Faktum är att vi inte har kommit längre än ut på bakgården. Det är ett hiskligt snöande och blåsande ute, alltså ett väder som mitt vita ludd hatar. Han skulle inte få för sig att gå någonstans frivilligt i sådant här väder. Nej sådana här dagar ska enligt honom spenderas under köksbordet i hundsängen vid elementet eller möjligtvis framför braskaminen.

Och det här resulterar i att jag känner mig som världens sämsta hundmänniska om jag tvingar ut honom på långpromenad men även om jag låter honom ligga inne och päsa hela dagen. Så det här nedrans vädret sätter käppar i hjulet för hur jag vill ha det.

Har så dålig fantasi vad jag ska hitta på med mina två ludd att göra idag. Någon som har några förslag?

Det här pysslade vi med igår. Det var ju i och för sig roligt. Kanske skulle leka lite mer Silvia lekar? 

http://www.youtube.com/watch?v=OYqcpjFTqcs

Eller så sitter jag kvar vid datorn och kollar livestream sändningar från Nordiska Mästerskapen i freestyle istället. Lat var nog ordet för dagen.

2 thoughts on “Om käppar i hjulet

  1. Jag ska snart ge mig ut i det eländiga vädret med Spunk en runda, men annars blir det nog inomhuspryttlar idag. Tror jag ska fixa till Humlehundens favvis, där jag t ex knyter fast en pinne/sak i ett snöre och sen gömmer pinnen under soffan/uppe på bord/i en låda (ställen där hon inte får tag i pinnen) så hon måste hitta och dra i snöret för att få tag i pinnen. Humlehunden är tokduktig på sånt och äälskar det. Spunk däremot har lite sämre tålamod, så det brukar bli nåt märkligt katapultigt när jag riggar såna problemlösnings-sökningar, haha 🙂

Kommentera

