Om en bra dag

Idag ska det dåliga samvetet få vila. För idag ska det vita luddet och jag till ridhuset och träna agility. Det svarta luddet ska få vara hemma med lillmatte och husse. Det blir nästan som ensamhetsträning för honom. Han är inte speciellt förtjust i att bli lämnad av mig även om han har annat sällskap. Så det blir bra träning för honom.

Idag har vi vägt och mätt det svarta luddet. Det är verkligen inte lätt att mäta. Men det närmsta sanningen vi kom är att han idag väger 4,0 kg och är 30 cm hög. Min plan är att mäta och väga honom en gång/vecka. Min gissning är att han blir ungefär 37 cm när han är färdig. Ska bli spännande att se. Ni som har sheltie och har mätt dem regelbundet, hur höga var era vid 10 veckors ålder och hur höga är de som fullvuxna?

Här är en film på vad vi har tränat på den första veckan med det svarta luddet. 

http://www.youtube.com/watch?v=P5FdMLGptfA

I eftermiddag när det dåliga samvetet har fått ro ska jag titta på NM i freestyle. Michaela Neiglick med sin borderterrier Rut är min stora favorit. Håller tummarna för att hon går långt idag. Här är länken om till livestreamingen.

3 thoughts on “Om en bra dag

  1. Ojj! Väger han så mycket och är å hög? Jisses :’)
    Min grabb väger 4 kg och är 35 cm i mank.. 10 månader gammal.
    Men han är lite tunn, någonting vi kämpar med. 🙂

    Minns att han var iallafall mycket mindre än din hund vid 10 v ålder.

  2. sv; tack så mycket 😀 ja det är verkligen grym träning 🙂
    va roligt att du blev inspirerad. Jo ehh om jag ska vara ärlig så har jag ingen vidare speciell plan. Zoro har mycket studs i benen och när balansen väl är under kontroll och han vet vad hans uppgift är (stå med alla 4 tassar på min fötter så får du belöning och klick) så tror jag inte det blir så svårt 🙂 kommer nog sänka till tex först sängen, sen soffan, sen något annat osv osv.. tills man kommer till mark nivå 🙂
    Lycka till! 🙂

Kommentera

