Om julstress

Nu börjar jag känna av julstressen. Eller rättare sagt jag börjar känna mig stressad för att jag inte känner någon julstress ännu. På facebook verkar alla vara i fullgång med en massa städning, pynt och matlagning. Och jag gör ingenting. Jo lite små pyssel gör jag men inget som gör att jag känner mig stressad.

Jag har istället för att koka knäck och göra tryfflar gjort en liten film på hur det går för det svarta luddet med träningen. Ni vet ju att vi fick lite kritik från Silvia att jag lockade fram beteenden istället för att shapa fram dem. Så den här veckan har jag  ändrat strategi och bara klickat helt random för beteenden som han erbjuder. Och det är faktiskt lite häftigt att helt plötsligt har han lärt sig fem helt nya trick av sig själv! Jag har precis börjat benämna de olika momenten, det är alltså inte så att det är befästa tricks ännu. Men det nya han har lärt sig att upprepa är snurr, spinn, studs, hoppa och rulla. Och det mest fascinerande är att ju fler beteenden han kan desto fler nya erbjuder han. Det gäller bara att jag är uppmärksam och lyckas fånga dem med att klick.

2 thoughts on “Om julstress

Kommentera

