Om julefrid

Nu har julefriden infunnit sig här hemma. Gästerna har lämnat huset och så har även resten av familjen gjort för en stund.

Efter all god julmat och allt stillasittande i ett helt dygn så var hela familjen sugna på att träna.

Jag fick en massa inspiration när jag till frukosten hamnade på den här bloggen.  Ninnie har verkligen många roliga och braiga övningar som hon gör med sina hundar tycker jag. Jag bestämde mig för att träna in handtarget på det svarta luddet för att senare kunna lära honom att sitta fint. Det är verkligen en bra övning för hundarnas ryggar och stabiliserande muskulatur. Jag blir också så imponerad av hur hennes andra hundar vilar medan en annan hund tränar. Så burlek fick bli för båda ludden idag.

Jag har hittat en annan jätte bra blogg också, nämligen den här. Finns även en facebooksida som är kopplad till bloggen. Här får man ett trick som man ska lära in på en viss tid och filma. Sedan är det ett pris som delas ut till vinnaren. Den sidan kom som en skänk från ovan för mig och det vita luddet. Det har nämligen blivit lite stiltje på inlärning av nya trick den sista tiden. Så ett stort tack till Susanne som ligger bakom det här. Så här såg det ut när vi tränade idag.

Och resten av familjen åkte till stans bästa träningsställe. Så nu är alla glada och nöjda. 🙂

3 thoughts on “Om julefrid

Kommentera

