Om lite dåligt minne

Så här års är det ju kul att tänka tillbaka på vad som har hänt under det gångna året. Jag är ganska väredlös på att komma ihåg, men en liten kort sammanfattning av det som har fastant i mitt minne ska jag ge er.

För ganska exakt ett år sedan var jag iväg på en jätte rolig och lärorik kurs på Hässleholms hundcenter. Det var Kristina Myrefelt och Jonas Erlandsson som ordnade med kursen. En riktigt höjdarhelg var det med ett härligt gäng hundnördar precis som jag. Det är en sådan där helg som jag kommer minnas och bära med mig hela livet. Tack alla ni som var där och tack Kristina och Jonas som fixade en så härlig och bra kurs.

Under våren startade jag för första gången med det vita luddet på officiella tävlingar. Och det gick verkligen inte bra för oss. Vi var ganska ofta felfria på hinder men drogs ständigt och jämt med tidsfel.

Så när sommaren och semestern kom så bestämde jag mig för att lägga tävlingarna på hyllan ett tag. Jag passade på att gå en privatlektion för Anja Giermann på Öland. Och där fick jag ett tips om hur jag kunde jobba med att bygga upp hans förväntan och därmed öka farten. Jag köpte också Silvia Trkmans Ready, Steady, Go DVD för att hitta fler nycklar till att få upp farten.

Och något hände under sommaren. För när augusti kom och vi började tävla igen så plockade vi på plötsligt pinnar på varenda tävling vi åkte på. Sammanlagt fick vi ihop 4 pinnar i agility och 2 pinnar i hopp. Super kul!

Vi har också gått tävlingskurs här hemma på brukshundklubben både i våras och i höstas. Jag älskar verkligen att gå kurs. Under hösten var upplägget lite annorlunda. Vi träffades varannan vecka halva gruppen och var tredje vecka hela gruppen. Det upplägget var riktigt bra. Vi delades in efter de svårigheter vi hade. En mycket pedagogisk och rolig kurs! Tack Catja. Som tur är har vi två tillfällen kvar till våren, *längtar*.

Sedan har jag under sommaren och hösten haft förmånen att lära känna Hummlespunkarnas matte. Och å vad hon är bra! Hon är faktiskt lika bra på riktigt som hon är sin blogg. Och till min stora lycka blev jag inbjuden att få vara med på två kurser som hon ordnat. En heldag med Annica Aller och en heldag med Cecilia Svensson.

Förutom agilityriet så har jag länge varit sugen på att prova rallylydnad med det vita luddet. Så under hösten drog vi ihop ett gäng på brukshundklubben och började träna tillsammans. Min förhoppning är att vi ska kunna ha en rallylydnadskarriär också jag och det vita luddet. Min känsla är att det ligger honom varmare om hjärtat än vad agilityn gör. Tyvärr fick vi inte möjlighet att prova våra färdigheter på tävlingsbanan i år då vi blev bortlottade eftersom det var för många anmälda.

Och som ni ju vet så har det dykt upp en hund till i mitt liv. Det svarta luddet. Hans meritlista är ännu så länge inte särskilt lång. Men nästa rumsren kan vi tillskriva honom i alla fall. 😉

Men det jag minns allra bäst under det gångna året är alla härliga upplevelser som hundarna ger mig i vardagen. Deras tokiga upptåg och goa kelstunder som de ger mig. Ett liv utan hundarna hade varit ett fattigt liv för mig.

Ett stor och varmt tack till alla som läst och följt bloggen och hjälpt mig med era kloka tankar och reflektioner på det jag har skrivit. Och ett stort tack till alla mina träningskompisar, utan er hade det inte alls varit lika kul att träna hund.

Önskar er alla ett Gott Nytt År!

Nu åker vi till en raketfri plats. 🙂

6 thoughts on “Om lite dåligt minne

  1. Visst har du haft ett händelserikt år – eller rättare sagt – gjort det händelserikt. Det händer ju inte av sig själv, liksom.
    Gott nytt år från din kära arbetskollega och tack för alla tokiga upptåg och goa kelstunder… nja, kanske inte det sistnämnda…
    Ses nästa år!

Kommentera

