Om utmaningar svårare än man kan tro

Jag och det vita luddet älskar ju att träna trick. Därför blev jag så glad när jag hittade den här tricktävlingen på Freestylehundar.se. Lite lagom svårt tänkte jag att lära honom att marschera. Men ack vad jag bedrog mig. Det är ett riktigt svårt trick. Jag vet inte om det beror på att han så korta ben, känns bra att skylla på det åtminstone, för det är jätte svårt att få honom att samtidigt som han lyfter benen högt också förflytta sig framåt. Jag tycker han ibland får till små förflyttningar framåt när han är i mellanposition men jag vet inte om det är tillräckligt för att godkännas som korrekt utfört. Sedan ska ju hela tricket utföras i sidoposition utan några handtecken. Den 14 januari ska tricket vara färdigt och inlämnat för bedömning. Det är bara en vecka dit, får se om vi hinner få det färdigt. Även om vi inte lyckas få till tricket helt och hållet tycker jag ändå det är ett ganska charmigt trick att kunna göra höga bensparkar i mellanposition på stället också. En riktigt rolig utmaning är det i alla fall. Längtar redan till dagens trick nr 11.

2 thoughts on “Om utmaningar svårare än man kan tro

Kommentera

