Om ensamhet

Det är nu bara knappt två veckor kvar tills jag ska börja jobba igen. Då har jag haft förmånen att vara valpledig från jobbet i 6 veckor. Så för att vi inte ska bli helt chockade jag och mina fina ludd när den här härliga tiden är över så har jag nu inlett operation ensamhetsträning ordentligt. För även om jag bara ska jobba fyra timmar/dag under hela våren så vill jag successivt vänja dem vid att vara själva lite längre stunder. Fast jag tror att det är mest jag som behöver vänja mig vid att vara ifrån dem.

Så igår gömde jag mig nere i tvättstugan under ett tvättberg. Idag var jag så modig att jag tog bilen och körde iväg för att köpa lite nya blommor nu när julblommorna har dukat under och imorgon ska jag åka iväg och storhandla. Så sakta men säkert ska jag vänja mig vid att vara ifrån mina godingar. För det står helt klart att den som tycker det här är jobbigt är jag. Ludden sover och vilar så lugnt och fint när jag är borta. De kanske tycker det är lite skönt att inte ha mig hängandes i hasorna hela dagarna. 😉

3 thoughts on “Om ensamhet

Kommentera

