Om att bli skolflicka på nytt

För en vecka sedan började jag och det svarta luddet i skolan. Vi går i en internationell skola som har sitt lärosäte i Slovenien. Och fröken i klassen är självaste Silvia Trkman.

Det var onekligen lite pirrigt att börja i den här klassen. Alla mina klasskompisar verkade så himla duktiga när vi skulle presentera oss. De hade ungefär 25 hundar var och alla hade hållit på med agility på hög nivå i tusen år. Dessutom hålls kursen på engelska, kanske ska vara glad att det inte var på franska. Men det är ungefär 100 år sedan jag behövde utrycka mig i seriösa sammanhang på engelska. Så pirrigt som sjutton gubbar var det i måndags när skolan började.

Men hittills har det faktiskt gått ganska bra för mig och det svarta luddet. Det tackar vi  google translate för när det kör ihop sig med språket och så lär vi oss att vara lite modiga och göra fel ibland.

Så här skrev Silivia i sitt omdöme om vår första lektion:

Great job! Very impressive 4in already — what a balance! Great paw touch too (try to get one paw only too, on a smaller target and with a different cue) and great pivoting! For the frog, try to get the legs extended all the way back next. Very cool!

Så här såg det ut.

Visst är vi lite modiga?! 🙂

3 thoughts on “Om att bli skolflicka på nytt

  1. Ni är jätte modiga och jätte duktiga. Jag har varit inne på Trkmans hemsida och sett examens videos där hundarna (och ägarna) varit jätte duktiga. Du och det svarta luddet står er bra mot de filmer jag sett!

Kommentera

