Om en magisk känsla

Tänk om man kunde få välja vilka dagar man ska tävla. Eller det får man ju i och för sig göra. Men när man sitter hemma och planerar vilka tävlingar man ska åka på så har man ju inte en aning om, om man kommer ha den rätta känslan när den dagen kommer. Nej tänk om man liksom kunde bestämma sig för att idag tävlar vi den dagen man har den rätta känslan.

Igår när vi var iväg och tränade rallylydnad så hade vi den rätta känslan hela passet jag och det vita luddet. Den känslan är magisk tycker jag. Tänk om vi kunde fått räkna gårdagens träning som tävling. Då hade vi lätt fått ihop våra 70 poäng. Igår var en sådan där träning när allt satt, alla moment och kontakten var 100% hela tiden. Jag kan inte sätta fingret på varför det gick så bra igår. Kanske var det för att det var andra gången vi var i lokalen så miljön var inte helt ny. Det vita luddet blir lätt ofokuserad i nya miljöer och då tappar han kontakten och blir nosig. Det är nog det jag oroar mig allra mest för när vi ska ut och tävla. För tappar han fokus och kontakt så blir det ju även svårt att få till klockrena moment. Får helt enkelt se till att träna på många olika platser så kanske han tillslut klurar ut att det är mig han ska ha fokus på oavsett var vi är och tränar.

Tyvärr la telefonen av när vi skulle filma lite från träningen. Men vi bjuder på den snutten vi fick med.

2 thoughts on “Om en magisk känsla

Kommentera

