Om att gå kurs för de bästa

Det roligaste jag vet är att gå kurs med mina hundar. Och när man får förmånen att gå kurs för de bästa agilityförarna som vi har här i landet så är lyckan på topp. Det är en häftig känsla tycker jag att få gå kurs för sina idoler. 🙂

Idag och imorgon går jag och det vita luddet kurs för Camilla Brundin, blidbytets okrönta drottning. Vi har fått med oss massor med bra saker som vi ska träna vidare på. Jag gillar Camillas sätt att köra agility på, allt är tillåtet så länge det är det bästa valet för mig och min i hund i just den situationen. Inga tvångstankar om att det alltid är bäst att göra ett visst byte för alla ekipage i samma sekvens. Det gillar jag, när man får använda hela verktygslådan. Men himmel vad jag måste bli bättre på att hålla reda på armar och ben och tajming när jag ska springa på som sjutton och när jag ska ligga nära. Men gud vad kul det är! Idag har det vita luddet orkat springa på riktigt bra tycker jag. Det var bara den allra sista övningen som vi helt struntade i eftersom jag tyckte att han tappade trycket i den sista övningen som vi gjorde.

Det svarta luddet har också fått vara med idag. Ja inte på själva kursen förstås, utan miljötränat och gjort lite av läxorna som han har på sin kurs. Han sköter sig så strålande fint han också.

Nu ska vi vila och ladda för morgondagen. Lär ju inte bli mindre spring då om jag fattat saken rätt. 🙂

2 thoughts on “Om att gå kurs för de bästa

Kommentera

