Om att byta planet

Idag fick jag en bra länk i en kommentar som gav mig lite att tänka på efter gårdagens upplevelser. Läs det här och se om ni kan stoppa in mig en av grupperna? Där fick jag så jag fes! 😉

Ja, ja jag kanske tog i lite igår när jag kallade dem för jubelidioter. Nu med lite perspektiv på det som hände kanske jag kan nöja mig med att se det som att vi kommer från olika planeter. Och självklart är ju min planet en aning bättre än deras. Men för att visa hur ödmjuk jag är så ska jag idag prova att byta planet. Idag ska jag prova att bara ha hund och inte överarbete allt så in i norden. Fast jag har ju i och för sig redan misslyckats eftersom jag måste skriva här på bloggen att jag idag ska göra något annorlunda med mina ludd. Idag ska vi inte gå två timmar i skogen och träna tricks i flera timmar. Nej idag blir det bara rastning runt kvarteret och lek i trädgården. Ja liiiite tricks blir det nog också för det är så himla roligt. Men jag kan skippa att filma det och analysera det i flera timmar med andra hundnördar.

Ska bli spännande att de hur det är att bo på den andra planeten. Open minded indeed. 🙂

3 thoughts on “Om att byta planet

  1. Ledsen – du flyttar aldrig till den andra planeten, den ligger en rymdfärd bort och du har bara bil.
    Och jag kan inte hålla med henne, senaste hundägandet har jag varit en som bara haft hund, en som varit lös överallt, trots förbud. Och som fått träffa alla hundar och barn – men först efter tillåtelse. Men senaste året innebar en stor lekfull hund livsfara för min lilla hund, en avsliten sena är lika med avlivning för en hjärtsjuk hund som inte klarar nersövning. Respektlösa jubelidioter förstår inte sånt. Respektlösa jubelidioter orsakar hundrädsla, hundhat och hundförbud. Respektlösa jubelidioter ska ha katt – på landet. (Och jag ska nog minska mitt intag av taggtråd…)

Kommentera

