Om en mallgroda

Idag ska jag vara en mallgroda och skryta om mitt fantastiska svarta ludd. Jag kommer vara en mallgroda igen någon annan dag och då ska jag skryta om det vita luddet. Men idag skryter jag på om det svart luddet.

Det jag ska skryta om idag är den nya läxan som vi fått från Silvia. Vi fick i uppgift att ge oss ut på stan, till tågstationen eller en affär. Där skulle vi göra lite enkla tricks som vi skulle film och skicka in. Det här lät ju så roligt så vi åkte ner på en gång.

Eftersom han är en sheltie så får man ju räkna med att han kan vara lite lättskrämd i ny miljöer. Och stressa upp sig av höga ljud. Så det hade jag lite i bakhuvudet när vi åkte ner till järnvägsstationen. Men jösses vilken stabil lite kille han är! Och dessutom så pass social att han hoppar upp mot folk vi möter för att han vill hälsa. Inte så rastypiskt. 🙂

Jag är så stolt och glad över att han är min, älskade svarta lilla ludd.

5 thoughts on “Om en mallgroda

Kommentera

